آموزش تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

برای تهیه محتوا برای فروشگاه اینترنتی میتوان مراحل زیرا انجام داد .

دسته بندی کالاها

مهمترین بخش محتوا گذاری یک فروشگاه اینترنتی دسته بندی کالاها می باشد. دسته بندی کالاها میتواند باعث شکست و یا موفقیت یک فروشگاه شود. دسته بندی کالا ها تنها در فروشگاه های اینترنتی، که تعداد کالای زیادی عرضه می کنند، کاربرد دارد. برای اینکار نرم افزار های تحت وبی مانند آنگولار، می تواند به سرعت انجام اینکار کمک کند.

تنظیم محتوا برای صفحه ورود مشتری برای مشاهده دسته بندی کالاها

هنگامی که مشتریان وارد صفحه دسته بندی می شوند. دو مدل کلی برای ارائه محصولات وجود دارد. مدل اول، نمایش عکس کالا و شرح یک خطی زیر آن و دکمه های خرید و مشاهده جزئیات. مدل دوم، تمام مشخصات مدل اول را به همراه توضیحات اضافه در هنگام هاور روی عکس کالا ها را دار است.

اگر کالا شما کالایی مانند کتاب و مقاله و یا هر کالایی که مرتبط با رسانه است، میباشد. مدل دوم موفق تر از مدل اول است. ولی اگر کلای شما کلای مصرفی و یا تزئیناتی و یا کاربردی است. مدل اول نتیجه بهتری خواهد داد.

اگر برای کالاهایی مانند: تلویزیون و سایر لوازم منزل و یا خوراکی ها و مانند آن از مدل دوم استفاده کنیم، احتمالا کاربر را عصبی می کنیم. اگر کاربر به فروشگاه عرضه این محصولات مراجعه کرده باشد و اطلاعات بیشتری در باره یک کالا بخواهد روی دکمه مشاهده جزئیات کلیک می کند و جزئیات محصول را مشاهده می کند. این روش علاوه بر اینکه باعث افزایش آرامش مخاطب می شود، میزان فروش این محصولات را بالا میبرد.

اگر فروشگاهی که کالاهایی مانند کتاب مجله و غیره را عرضه می کند از مدل دوم استفاده کند موجب میشود که بیننده بتواند براحتی با هاور کردن روی عکس بخشی از مقدمه کتاب را خوانده و برای مشاهده جزئیات آن تصمیم بگیرد. مشتری که قصد خریدن کتاب را دارد در اکثر مواقع خود بسیار کتاب می خواند و براحتی میتواند بخش های خلاصه ای را که در هاور عکس کتاب ها قرار داده شده را به خاطر بسپارد و در ذهن مقایسه کند. این امر در مشتریانی که بعنوان مثال میخواهند از فروشگاهی مبلمان بخرند ممکن است صدق نکند. بنابراین هنگام تهیه محتوا، مخاطب خود را بشناسید.

نکته : تصاویر قرار داده شده در این بخش باید با کیفیت بالا گرفته شده باشند. و شرح کوتاه هر محصول باید با دقت انتخاب شود.

تنظیم محتوا برای بخش جزییات محصول

در بخش جزئیات محصول باید مشخصات فنی محصول را نوشت. اگر محصولات شما جنبه تزئیناتی دارند، حتما در این بخش از چند تصویر از زویای مختلف استفاده کنید. برای کالاهایی مانند مبلمان میتوانید تصویر مبل در یک منزل شیک را نیز قرار دهید و یا برای ساعت میتوان تصویر ساعت بر روی یک دست زیبا را در این صفحه قرار داد، که به ترغیب مشتری به خرید کالا کمک کند.

بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی بر این باورند که بخش مشخصات فنی آنها باید تماما تخصصی باشد و تمام مراجعین به این صفحات میدانند چه چیزی میخواهند. مثال: در یک فروشگاه عرضه لپتاپ مشخصات فنی کلی و یا مشخصات فنی تک تک قطعات را در صحفه جزئیات قرار میدهند. اینکار بسیار خوب است ولی کافی نیست. برای تمام مخاطبان خود محتوا گذاری کنید.

فرض کنید مخاطب شما فرزند یک خانواده ثروتمند است. که میتواند در سن ده سالگی براحتی از عهده خرید محصولات فروشگاه شما بر بیاید. برای او مشخصات فنی را ساده سازی کنید. مثالا در فروشگاه لپتاپ میتوان در جلو مشخصات فنی کارت گرافیک علاوه بر ویژگی های فنی در پرانتزی جمله قادر به اجرای جدید ترین بازی های روز سه بعدی، مانند… را اضافه کرد.

نکته مهم این است که بخاطر داشته باشید، جلب رضایت حداکثری در دایره مخاطبان سایت، باعث افزایش حس اعتماد و تبدیل شدن نام شما به یک برند میشود.

نوشتن CTA:

فروش محصول مهمترین بخش هر فروشگاهی در هر ساختاری است. دکمه CTA باید بتواند مانند فروشنده ای عمل کند که پس از صحبت های فراوان با مشتری میخواهد مشتری را قانع کند، که قرارداد فروش را امضا کند.

راهکارهای زیادی برای دکمه CTA پیشنهاد شده است. تخفیف و مزایای ویژه برای خرید بیشتر، از جمله پرکاربردترین این راهکارها است. نکته ای که برای اینگونه روش هها باید بخاطر داشت، این است که همه مشتریان از تخفیف لذت می برند، ولی مشتریان امروزه با حقه تخفیف برای فروش بیشتر بیگانه نیستند. آنها هر روز صدها بار با این جمله که: همین حالا خرید کنید و تخفیف بگیرید، روبرو میشوند.

جملات شما برای ارائه تخفیف به مشتری سطح فروشگاه شما را تعیین میکند. اگر همیشه در فروشگاه خود جمله همین حالا خرید کنید و تخفیف بگیرید، را استفاده می کنید، باید بدانید که این جمله در ذهن مخاطب به معنای بی کیفیت بودن کالا و خدمات شماست. این جمله تنها برای کالاهای قاچاق بی کیفیت و کالا های عرضه شده در تلویزیون بکار میرود و هیچ برند معتبری از این روش تبلیغی استفاده نمی کند.

آیا شما صاحب برند معتبری هستید؟ یا قصد دارید در آینده معتبر بشوید. اگر چنین است مانند همه برندهای معتبر دکمه CTA را طراحی کنید.

CALL TO ACTION یا CTA علاوه بر اینکه مخاطب را ترغیب به خرید می کند به مخاطب میگوید قرار است چه چیزی بخرد.

شرکت تولید کننده گوشی های بلک بری برای فروش کریسمس خود از دکمه CTA با این عنوان بهره میبرد: با خرید گوشی جدید، قابلیت های بیشتری را در سال جدید تجربه کنید. همانطور که میبینید هیچ خبری از تخفیف کریسمس در این دکمه نیست. شرکت تولید کننده این گوشی، میخواهد مشتریانش محصولاتش را به کیفیت بشناسند و این موضوع برایش از افزایش فروش مقطعی مهم تر است. اگر برای شما هم چنین است از CTA هایی استفاده کنید که کیفیت و ماندگاری محصولات را تبلیغ می کنند.

برای داشتن یک CTA بصورت تخفیف دار، بدون از دست دادن وجه فروشگاه، چند نکته را رعایت کنید. زمان تخفیفات شما در زمان های مشخصی رخ دهد. مثال در سال دوبار و یا در ماه های فروردین و تیر و مانند آن. مثال در نسخه اصلی بازی اتاق جنگ برای فروش تجهیزات بازی به کاربران تخفیفات در صورتی که کاربر مراحلی را به انجام برساند داده میشود.

نوع محصول برای تعیین نوع CTA بسیار مهم است. کارشناسان بازاریابی معمولا روزها برای تعیین یک CTA وقت صرف کرده و بعد از آن نیز بازخوردهای CTA را مورد بررسی و تحلیلی قرار میدهند.

مثال شرکت سونی برای فروش یکی از بازی های خود بر روی کنسول پلی استیشن 4 از CTA با این عنوان استفاده کرده بود: مردان را به مبارزه میطلبیم. این عنوان میتوانست تمام مشتریان مونث شرکت که از بازی های اکشن لذت میبرند را از خرید منصرف کند. شرکت سونی میدانست که بسیاری از مخاطبان بازی های اکشن این شرکت خانم ها هستند و این دکمه CTA بعد از مدتی تغییر نام داد.

تاریخ انتشار اصلی : 2019-05-04 17:32:48

    نظر خود را بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    73 + = 82